Mijn missie en meerwaarde

Contentstrategie is essentieel in een succesvolle aanpak van je online strategie. Het is het gestroomlijnde proces van contentanalyse, doelen, noden, tone of voice en boodschappen bepalen, planning, publicatie en onderhoud van content. Dit uiteenlopende pakket van taken pak ik niet in mijn eentje aan. Voor elk project stel ik een team samen van specialisten ter zake. Zo garandeer ik een goed projectverloop en het beste resultaat.

Mijn missie:

Ik wil het internet beter te maken, één website (platform of app) per keer. Ik verbind hiervoor de puntjes: jouw boodschap + de noden van jouw doelpubliek + jouw (beoogde) imago. Ik zorg ervoor dat je boodschap zich vertaalt in de juiste content, gepubliceerd op de juiste plaats, met de juiste voice en tone.

“Content strategy is: the right content, in the right amount,
to the right person, at the right time, in the right medium”
Ginny Redish, Content Strategist

Ik wil de online wereld beter maken door bij te dragen aan betere websites en apps, met content die eerst en vooral de bezoeker helpt het doel te bereiken. Die getest is op alle soorten gebruikers, zodat ze niemand uitsluit, een onprettig of onveilig gevoel geeft.

Ik wil met content mensen aanzetten tot een sociaal en ecologisch duurzamer gedrag, door bijvoorbeeld duurzamere voorbeelden te gebruiken, te kiezen voor illustraties met een wenselijke impact en een taal die voor de doelgroep helder en ergonomisch is.

De outcome van mijn werk moet zijn dat er meer mensen zich aangesproken voelen en niemand zich buitengesloten of ‘anders’ voelt, en (waar nodig) een positieve mentaliteitswijziging bij de mensen die met de content in aanraking komen.

Mijn meerwaarde

In Antwerpen en daar (ver) buiten werk ik samen met informatie architecten, UX-specialisten, copywriters, vertalers en eindklanten. Met meer dan 13 jaar ervaring heb ik een fijn gevoel ontwikkeld voor een goede aanpak van online content en communicatie.

Lukt het jou om alles perfect op elkaar af te stemmen? Om ervoor te zorgen dat jouw bezoeker vindt wat hij nodig heeft?

Als contentstrateeg met een frisse blik en een rugzak vol ervaring, kan ik helpen. Ik doe dat graag efficiënt en duurzaam, op een manier dat jouw medewerkers zelf het hoe en waarom van een uitgekiende contentstrategie kennen en zelf de beste content aanpak hanteren. Vandaar dat workshops de services zijn die ik het meest (en liefst) aanbiedt.

Tijdens workshops en presentaties geef ik tips en leer ik jouw medewerkers beter schrijven voor het web en help ik je jouw website, platform, app of intranet beter te structureren. Hoe dan ook: ik help je om je communicatie naar een hoger plan te tillen.

Een kennismakingsgesprek is altijd gratis en vrijblijvend. Optimaliseer jouw communicatie van morgen, bel mij vandaag nog!