De zomer loopt op zijn eind, de batterijen zijn weer opgeladen: hoog tijd om deze blog weer wat liefde te geven (ik met mijn pen en jij met commentaren en shares). Maar we houden het overzichtelijk en behapbaar. Mag ik jou hetzelfde aanraden?

Want bloggen is zeker goed, een website met informatie over je services en producten hebben is geen overbodige luxe, maar, om nog maar eens een stoffig, maar waar gezegde boven te halen: overdaad schaadt! Want: te veel is te veel, dat geldt zeker ook voor content.

Eén van de grootste mythes van vandaag is dat je zo veel mogelijk content moet creëren. En dus richten organisaties profielen in op àlle sociale netwerken, bloggen ze tot hun vingers blauw zien, updaten ze hun kanalen meerdere malen per dag en publiceren ze honderden pagina’s met informatie op hun website. Klinkt vooral erg vermoeiend en arbeidsintensief, vind je niet? Is ook zo.

Daar komt bij, dat de bezoeker helemaal niet gebaat is bij een berg informatie over alle aspecten die aan jouw business te pas komen. Nee, die bezoeker wil weten wat het voordeel van jouw service is, hoeveel het kost, wat de voorwaarden zijn, een paar specs, … natuurlijk varieert de relevante inhoud én de hoeveelheid daarvan van bedrijf tot bedrijf. Een pasklare oplossing is er niet. 

Daarom is het zo belangrijk om input van buitenaf te krijgen. Dat kan via een specialist, maar je kunt ook zelf al een eind komen. Een goedkope en snelle manier: vraag je klanten gewoon wat ze willen vinden op je website of blog. Wat vinden ze nuttig? Welke elementen vinden zij maar overbodig? Welke informatie vinden ze niet? Waarom surfen ze wel of juist niet naar jouw website? 

Maak met jezelf de afspraak dat je de komende week elk contact dat je spreekt die vragen stelt. Hou de antwoorden bij in een boekje of document. Vergelijk de uitkomsten met jouw aannames en Google Analytics en zie waar en hoe je jouw website kunt verbeteren. En doe dat dan ook. Je klanten zullen je dankbaar zijn!

Nu we het er toch over hebben: wat mis jij nog op mijn website? Wat kan er beter? Waar moet ik zeker eens over bloggen? Laat het me maar weten in de commentaarsectie hieronder.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.