Hoe zorg je ervoor dat alle Brusselaars betrouwbare, neutrale informatie over energie krijgen? Dat vraagstuk beantwoordt Sibelga met Energids: een energie-gids boordevol relevante vragen en antwoorden.

Sibelga, de Brusselse energieleverancier, wil de Brusselaars zo goed mogelijk informeren over energie. Daarom starten ze enkele jaren geleden met Energids: een website en een magazine dat een paar keer per jaar bij alle Brusselse huishoudens op de mat valt. Een geweldig initiatief, wat op zich al erg goed in elkaar zat. Sibelga had dan ook al het nodige onderzoek gedaan naar de doelgroep.

oude-energids-site-nl

Het voormalige Energids.be

Sibelga klopte bij ons aan voor een objectieve blik en contentadvies. We hielpen Sibelga met de volgende zaken:

    • Contentanalyse: inzicht in de hoeveelheid en kwaliteit van de content;
    • Een betere contentstructuur, zowel op website- als op pagina-niveau;
    • Een voorstel voor de homepage;
    • Contentrichtlijnen en contentstijlgids, met voice en tone aanwijzingen voor elke situatie.

De nieuwe website oogt frisser en moderner en zet de zoekfunctionaliteit centraal. Dit ondersteund de vraag-antwoord-structuur van de content. Gebruikers vinden nu nog sneller een antwoord op hun vraag en komen tegelijkertijd interessante content tegen.

Het huidige Energids.be

Het huidige Energids.be 

 

In samenwerking met Roel Van Gils en Inventis.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *