Voor de NGO Dierenartsen Zonder Grenzen creëerde ik een nieuwe informatie architectuur en contentstructuur en legde ik de stijl van de content vast in een contentstijlgids.

De website van Dierenartsen Zonder Grenzen oogde op zich modern genoeg, maar converteerde niet goed. Het Brusselse team wilde graag een website die hun activiteiten goed in de verf zet. En natuurlijk moeten de bezoekers worden aangezet tot conversie.

Tijdens een aantal sessies exploreerden we samen de contentnoden. We schreven user stories en  sorteerden de informatie in een cardsorting-sessie. Ook deden we een onderzoek en praatten we over de passende voice & tone.

Het resultaat is een frisse, goed navigeerbare website met voldoende opportuniteit tot ‘content discovery’. Heldere call to actions en een vlotter proces, zullen meer mensen aansporen een gift te doen, een actie te organiseren of Dierenartsen Zonder Grenzen aan hun testament toe te voegen.

 

 

    Met als tags:
  • NGO

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.