Bloggen! Facebooken! Nieuwsberichten de wereld insturen! Fancy acties verzinnen waar we over kunnen communiceren! Meer bloggen! Het kan niet op in marketingland. Toch is het nuttig om eens stil te staan bij wat we aan het doen zijn en waar eigenlijk écht nood aan is.

Contentmarketing heeft ons mooie dingen gebracht: inspiratie, blije momenten, hulp als we die konden gebruiken… echt, het is precies een stuk gezelliger geworden op het web de laatste jaren. Toch moet je je afvragen of al die contentmarketing in alle gevallen wel zo nodig, en vooral, gepast is.

Met de opkomst van contentmarketing is de aandacht de afgelopen jaren aan het verschuiven naar het produceren van content, weg van de basis. Naast leuke, hippe, deelbare content, die nieuwe business kan opleveren, proppen we ook het web vol met te veel, verkeerde, irrelevante content. Veel websites zitten verstopt met teksten en beelden die niet nodig zijn, omdat de recente trends nu eenmaal dicteren dat we vooral content moeten produceren.

Don’t: focus op contentproductie

Het gaat er niet om dat je zo veel mogelijk online zet. Hou het liever overzichtelijk en beperk je contentuitingen tot het minimum. Als dat minimum betekent dat je twee keer per week blogt, omdat je een paar keer per week écht iets nieuws te vertellen hebt (er zijn nieuwe producten, evenementen, etc.), prima! Maar probeer de citroen niet harder uit te knijpen dan nodig is.

Do: focus op relevantie

Maar wat is relevant? Het relevante is waar je klanten of bezoekers voor naar je site komen. Is dat de uiteenzetting van het ontstaan van je onderneming? Een vergezochte blogpost die maar half iets met je product of dienst te maken heeft? 99,99% kans van niet. En toch krijgt het meer aandacht dan je openingsuren, prijzen of andere informatie, waarvoor de mensen wél voor naar je site komen… Misschien dat je dat dus best prominenter op je site zet? Ha, zie je, het kan maar zo simpel zijn!

Share...Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *