Daar is hij dan, de nieuwe website van The Dutchess. Champagne! Feest! De vorige was een slecht zittend jasje geworden en was te weinig representatief voor mijn business. Bovenal was hij te onduidelijk en moeilijk navigeerbaar voor u als bezoeker. Ook varen we nu onder een nieuwe vlag: The Dutchess, dus.

Een onderneming die zich focust op een wereld die altijd in beweging is – wat het web nu eenmaal is, moet mee evolueren met trends en ontwikkelingen. In de zes jaar dat ik zelfstandig ben, is er zoveel gebeurd. Websites moesten ineens niet meer enkel voor computerschermen, maar ook voor mobiele toestellen geschikt zijn. Sociale netwerken kwamen en gingen. SEO technieken waar je zes jaar geleden mee scoorde, zorgen nu voor strafpunten op je zoekmachinerapport (en dus minder zichtbaarheid). Nieuwe disciplines, zoals community manager, ontstonden, en er worden zelfs complete opleidingen aan gewijd. Zelf exploreerde ik de afgelopen jaren het veld van webcopy en social media tot digitale strategieën, en vond mijn sterkte in contentstrategie en contentcreatie. Niet om nostalgisch te doen, maar om maar te zeggen: op zes jaar kan veel gebeuren en voor je het weet is het dus tijd voor een nieuwe jas – eh.. website.

De focus moest duidelijker naar voren gebracht. Daarom heb ik met verschillende mensen gesproken over hun perceptie over wat ik doe en mijn business. Het was heel nuttig en verfrissend om die gesprekken te hebben, en ik wil iedereen die bij heeft gedragen ook zeker bedanken. Het heeft mij geholpen in de verwoording en gaf het zelfvertrouwen om voor mijn keuzes te gaan.

Naast de inhoud, is er ook de nodige energie (en liefde) in de vormgeving gekropen. Deze werd getekend en uitgevoerd door Moonbeetle, die de juiste balans vond tussen zakelijk, fris, uitnodigend en een beetje quirky.

Dus voila, daar is hij dan. Wat vindt u ervan?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.