Over het project
Voor 2018 waren er verschillende Telenet apps op de markt: een om je aanrekeningen te managen, een om je netwerk te checken, en een aparte support-app. Het doel van dit project was om de functionaliteiten van de verschillende apps samen te brengen in een app, zodat de klant gemakkelijker taken kan uitvoeren, zonder de hele tijd van app te moeten wisselen.
Ik werkte nauw samen met mijn UX collega’s, het design team, developers, copywriters, vertalers en subject matter experts, en was direct mee verantwoordelijk voor research, om de best mogelijke UX content te maken voor diverse flows.
UX research wordt serieus genomen bij Telenet. We deden interviews met (potentiële) klanten, testen de prototypes met heb pasten ze aan tot het precies goed zat.
Voor
Na
Aanpak
- Product en project scoping door middel van domeinmodel-oefeningen en veel koffietjes met collega’s.
- Gebruikersonderzoek: gebruikers interviewen, analyse van de data (van de apps, website en klantendienst.
- UX writing: het designen en itereren van de content in de flows.
- UX testing: onze prototypes testen met echte gebruikers.
- De prototypes aanpassen en opnieuw testen.
- Een workflow opzetten met development voor overdracht van de UX copy.
Resultaat
- Een heel praktische, multifunctionele app, met fris design en goede, duidelijke, nuttige UX copy.
- Inzicht in wat gebruikers nodig hebben en hoe ze de interface gebruiken.
- Aanleren van UX writing principes en technieken aan het Telenet-team.